Diagnoza neuro/logopedyczna to wstępne rozpoznanie formy zaburzenia wymowy, zawierające możliwie wyczerpujący opis objawów i ich przyczyn.

Diagnoza neuro/logopedyczna dziecka obejmuje:

  • wywiad z rodzicami dziecka,
  • ocenę sposobów porozumiewania się i rozumienia komunikatów przez dziecko,
  • ocenę realizację wypowiedzi,
  • ocenę budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego,
  • ocenę czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
  • ocenę napięcia mięśniowego okolicy ustno- twarzowej, czynności i funkcje pokarmowe – połykanie, gryzienie i żucie
  • badanie słuchu fonematycznego, pamięci słuchowej i kinestezji artykulacyjnej.

Prawidłowo postawiona diagnoza stanowi podstawę do opracowania odpowiedniego programu terapii logopedycznej.

Dla kogo:

  • osób posiadających wady wymowy,
  • dzieci dyslektycznych i zagrożonych dysleksją,
  • dzieci zagrożonych autyzmem oraz posiadających zaburzenia ze spektrum autyzmu,
  • dzieci z zespołem Aspergera,
  • dzieci z niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy,
  • dzieci posiadających zmiany anatomiczne w obrębie aparatu artykulacyjnego: nieprawidłową budowę języka (zbyt krótkie wędzidełko językowe), zniekształcenia zgryzu, anomalie zębowe;
  • dzieci z alalią,
  • dzieci z afazją dziecięcą,
  • dzieci z porażeniem mózgowym,
  • dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
  • dzieci z zespołem Downa,
  • dzieci z FAS (Alkoholowym Zespołem Płodowym),
  • dzieci dwujęzycznych,
  • dzieci jąkających się,
  • dzieci wymagających wczesnej stymulacji logopedycznej,
  • dzieci chcących nauczyć się czytać oraz poprawić jakość funkcji poznawczych,
  • osób dorosłych dotkniętych afazją,
  • osób dorosłych chcących poprawić jakość swojej wymowy.+

Zadzwoń do nas

+48 833 077 969 lub +48 530 406 872

Odwiedź nas

Napisz do nas