
Diagnoza neuro/logopedyczna to wstępne rozpoznanie formy zaburzenia wymowy, zawierające możliwie wyczerpujący opis objawów i ich przyczyn.
Diagnoza neuro/logopedyczna dziecka obejmuje:
- wywiad z rodzicami dziecka,
- ocenę sposobów porozumiewania się i rozumienia komunikatów przez dziecko,
- ocenę realizację wypowiedzi,
- ocenę budowy i sprawności aparatu artykulacyjnego,
- ocenę czynności fizjologicznych w obrębie narządów mowy,
- ocenę napięcia mięśniowego okolicy ustno- twarzowej, czynności i funkcje pokarmowe – połykanie, gryzienie i żucie
- badanie słuchu fonematycznego, pamięci słuchowej i kinestezji artykulacyjnej.
Prawidłowo postawiona diagnoza stanowi podstawę do opracowania odpowiedniego programu terapii logopedycznej.


Dla kogo:
- osób posiadających wady wymowy,
- dzieci dyslektycznych i zagrożonych dysleksją,
- dzieci zagrożonych autyzmem oraz posiadających zaburzenia ze spektrum autyzmu,
- dzieci z zespołem Aspergera,
- dzieci z niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy,
- dzieci posiadających zmiany anatomiczne w obrębie aparatu artykulacyjnego: nieprawidłową budowę języka (zbyt krótkie wędzidełko językowe), zniekształcenia zgryzu, anomalie zębowe;
- dzieci z alalią,
- dzieci z afazją dziecięcą,
- dzieci z porażeniem mózgowym,
- dzieci z niepełnosprawnością intelektualną,
- dzieci z zespołem Downa,
- dzieci z FAS (Alkoholowym Zespołem Płodowym),
- dzieci dwujęzycznych,
- dzieci jąkających się,
- dzieci wymagających wczesnej stymulacji logopedycznej,
- dzieci chcących nauczyć się czytać oraz poprawić jakość funkcji poznawczych,
- osób dorosłych dotkniętych afazją,
- osób dorosłych chcących poprawić jakość swojej wymowy.+
