Terapia pedagogiczna
Terapia pedagogiczna stanowi interwencję zmierzającą do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej, społecznej i emocjonalnej. Celem nadrzędnym prowadzonych zajęć jest wzmacnianie motywacji wewnętrznej dziecka oraz stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi.
Aby odpowiednio dobrać oddziaływania terapeutyczne wykonujemy rzetelną diagnozę Profilem Psychoedukacyjnym (PEP-R) E. Schoplera. Na podstawie badania i obserwacji dziecka a także wywiadu z rodzicami tworzone są Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne (IPET) uwzględniające jego potrzeby i możliwości. Cele, które realizujemy podczas pracy z dzieckiem są modyfikowane w zależności od jego postępów poczynionych w danym obszarze. Zalecenia programu są realizowane na każdych zajęciach, w których bierze udział dziecko. Tworzone przez nas programy podlegają częstej weryfikacji oraz ewaluacji, tak aby cały czas były maksymalnie dostosowane do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka.
Naszym celem jest usprawnianie:
- umiejętności naśladowania,
- umiejętności z zakresu dużej motoryki, rozwoju równowagi, orientacji przestrzennej oraz orientacji w zakresie schematu własnego ciała,
- umiejętności z zakresu małej motoryki,
- rozwoju percepcji słuchowej (analiza i synteza słuchowa, koordynacja słuchowo-ruchowa, pamięć słuchowa, słuch fonemowy)
- rozwoju percepcji wzrokowej (analiza i synteza wzrokowa, koordynacja wzrokowo-ruchowa, pamięć wzrokowa, spostrzegawczość)
- rozwoju mowy i intencji komunikacyjnej, wzbogacanie słownika czynnego i biernego,
- koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- umiejętności koncentracji uwagi (trwałość uwagi, zdolność koncentracji uwagi),
- rozwoju poznawczego,
- rozwój myślenia (ujmowanie różnic i podobieństw, analiza i synteza myślowa, umiejętność klasyfikowania, przyporządkowywania, wnioskowania, myślenie przyczynowo – skutkowe, abstrakcyjne, matematyczne, definiowanie pojęć)
- rozwoju lateralizacji,
- rozwoju emocjonalnego,
- rozwoju społecznego,
- rozwoju zabawy,
- praca nad zachowaniami trudnymi.
Dla kogo terapia pedagogiczna? M.in. dla:
- dziecka z dysleksją,
- dziecka z dysortografią,
- dziecka z dysgrafią (nieczytelne pismo),
- dziecka z dyskalkulią (problemy z matematyką),
- dziecka z zaburzeniem koncentracji uwagi,
- dziecka z trudnościami w zakresie motoryki małej, dużej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- dziecka z nadpobudliwością psychoruchową,
- dziecka z trudnościami szkolnymi,
- dziecka z obniżoną samooceną,
- dziecka z obniżoną motywacją do działania,
- dziecka z obniżonymi zdolnościami poznawczymi i percepcyjno-motorycznymi,
- dziecka z zaburzeniami rozwojowymi, np. autyzmem,
- dziecka z opóźnieniem psychoruchowym.
Umów się na wizytę
Iwona Szachnowska
Katarzyna Kołodziejska
Monika Dereniowska
Katarzyna Fijałkowska
Katarzyna Domagała
Natalia Balt
Magdalena Kowynia
Natalia Kwaśniewska
mgr Natalia Górka-Pik
Dorota Majewska
Bernadeta Jędro
Katarzyna Jamry – Grochowska
Zadzwoń do nas
+48 663 551 294 lub +48 536 517 740