Zajęcia specjalistyczne

Diagnoza

W procesie diagnozy posługujemy się najnowszymi metodami diagnostycznymi, pozwalającymi na określenie obszarów wymagających wspomagania oraz umożliwiającymi zaplanowanie właściwej terapii. Naszym najważniejszym celem jest ustalenie strefy najbliższego rozwoju dziecka oraz barier utrudniających dziecku proces uczenia się. Podczas obserwacji klinicznej i swobodnej zwracamy uwagę na funkcjonowanie dziecka w sferze emocjonalnej, społecznej, poznawczej, komunikacji i mowy, motoryki małej oraz dużej a także zdolności do samoregulacji. Badamy integrację sensoryczną dziecka a także przetwarzanie słuchowe. Gdy zauważamy potrzebę kierujemy po pogłębioną diagnozę medyczną np. kierując dziecko do laryngologa, audiologa, neurologa. Rzetelna diagnoza jest niezwykle istotna, umożliwia zaplanowanie celnych strategii wsparcia a także współpracy całego zespołu z rodzicami dziecka.

Jak wygląda diagnoza w Pro-Integris?

Szczegółowa ocena kamieni milowych, umiejętności uczenia się oraz umiejętności językowych i społecznych.

Diagnoza VB-Mapp tworzona wspólnie przez cały zespół wspierający dziecko pozwalająca ustalić strefę najbliższego rozwoju oraz ocenić bariery utrudniające dziecku naukę.

Diagnoza umiejętności społeczno-emocjalnych

Curriculum rozwojowe  Growth Through Play System pozwalające na wychwycenie luk rozwojowych dziecka w obszarze społeczno-emocjonalnym i zaplanowanie dalszych celów.

Diagnoza AAC dla Dzieci z potrzebą wsparcia w komunikacji wspomagającej i alternatywnej za pomocą narzędzi autorstwa Fundacji Generaacja.

Diagnoza AAC z narzędziami Fundacji Generacja ocenia zdolności komunikacyjne dziecka, aby dobrać odpowiednie metody wsparcia.

Diagnoza SIStandaryzowane testy, wywiad z rodzicem, obserwacja.

Diagnoza SI obejmuje standaryzowane testy, wywiad z rodzicem oraz obserwację w celu oceny integracji sensorycznej dziecka.

DIAGNOZA POTRZEB I MOŻLIWOŚCI DZIECKA

Diagnoza logopedyczna Standaryzowane testy, obserwacja.

Diagnoza logopedyczna obejmuje standaryzowane testy oraz obserwację w celu oceny zdolności mowy i komunikacji.

Diagnoza fizjoterapeutyczna dla dziecka z potrzebą wsparcia fizjoterapeutycznego.

Diagnoza fizjoterapeutyczna dla dziecka z potrzebą wsparcia fizjoterapeutycznego to proces oceny stanu fizycznego dziecka w celu ustalenia odpowiednich terapii i ćwiczeń wspomagających jego rozwój i zdrowie.

Wywiad z rodzicem

Wywiad z rodzicem, na który składa się kilka autorskich kwestionariuszy badających preferencje dziecka, wczesny rozwój dziecka oraz funkcjonowanie w środowisku domowym.

Diagnoza przetwarzania słuchowego za pomocą audiometru (Johansen IAS)

Diagnoza przetwarzania słuchowego za pomocą audiometru Johansen IAS to metoda oceny zdolności słuchowych, która wykorzystuje specjalistyczny sprzęt do pomiaru reakcji na różne bodźce dźwiękowe.

Diagnoza i co dalej?

Po etapie diagnostycznym, który obejmuje pierwszy miesiąc pobytu dziecka w placówce zespół specjalistów tworzy wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania dziecka (WOPFU). Na spotkaniu zespołu obecni są również rodzice dziecka, a także na zaproszenie rodziców inne osoby np. lekarz lub specjalista pracujący z dzieckiem poza placówką.

Zespół

  • Logopeda/neurologopeda
  • Psycholog/pedaogog
  • Terapeuta integracji sensorycznej
  • Koordynator AAC
  • Fizjoterapeuta
  • Wychowawca
  • Nauczyciel współorganizujący kształcenie
  • Rodzice dziecka
  • Terapeuta treningu słuchowego Johansen
  • Lekarz lub specjalista pracujący z dzieckiem poza placówką

Na podstawie wyników diagnozy zespół tworzy dla dziecka Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), w którym ustalane są priorytety pracy z uczniem oraz dopasowywany jest sposób i rodzaj prowadzonych zajęć. Cele, które realizujemy podczas pracy z dzieckiem są modyfikowane w zależności od jego postępów poczynionych w danym obszarze. Zalecenia programu są realizowane na każdych zajęciach, w których bierze udział dziecko. Dla każdego dziecka oprócz IPET-u, który tworzony jest na dany rok, specjaliści tworzą odrębne programy: psychologiczno-pedagogiczny, program logopedyczny, program integracji sensorycznej, program fizjoterapeutyczny. Tworzone przez nas programy podlegają ewaluacji raz na semstr, chyba że istnieje potrzeba na wcześniejszą zmianę programu. Zależy nam, aby programy były maksymalnie dostosowane do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka.

Terapia i wsparcie dziecka

Po intensywnym czasie uważnej obserwacji dziecka oraz zaplanowaniu najbliższej sfery rozwoju dziecka przystępujemy do realizacji celów terapeutycznych przy jednoczesnej uważności na bieżące potrzeby dziecka. W Przedszkolu Pro-Integris oferujemy naszym dzieciom szeroki wachlarz zajęć, tak aby zapewnić im możliwość harmonijnego rozwoju i stymulacji.

Nasze przedszkolaki codziennie uczestniczą w zajęciach takich jak:

Zajęcia indywidualne

  • terapia psychologiczno-pedagogiczna
  • terapia neuro/logopedyczna
  • terapia integracji sensorycznej (SI)
  • trening słuchowy Johansena (w razie potrzeby)
  • fizjoterapia (w razie potrzeby)
  • komunikacja alternatywna AAC (w razie potrzeby)
  • terapia karmienia (w razie potrzeby)
  • mikropolaryzacja mózgu (organizowana w 10 dniowych turnusach powtarzających się cyklicznie)

Nasze działania na zajęciach indywidualnych wzmacniamy słuchawkami Forbrain przeznaczonymi do treningu mózgu, które pomaga osobom z zaburzeniami mowy, języka i uwagi oraz słuchawkami z programem Soundsory, który rozwija zdolności ruchowe i poznawcze.

Zajęcia grupowe

  • zajęcia edukacyjno-terapeutyczne
  • rewalidacja
  • trening umiejętności społecznych (TUS)
  • trening regulacji emocji
  • komunikacja alternatywna AAC
  • dogoterapia
  • Attention Autism
  • zajęcia umuzykalniające
  • zajęcia ruchowe z elementami gimnastyki i samoobsługi
  • terapia ręki
  • arteterapia
  • zajęcia kreatywne
  • terapia zabawy
  • bajkoterapia
  • relaksacja z technikami oddechowymi
  • zajęcia z rozwijania umiejętności szkolnych (dla oddziałów zerówkowych)

Terapia i wsparcie dziecka

Po intensywnym czasie uważnej obserwacji dziecka oraz zaplanowaniu najbliższej sfery rozwoju dziecka przystępujemy do realizacji celów terapeutycznych przy jednoczesnej uważności na bieżące potrzeby dziecka. W Przedszkolu Pro-Integris oferujemy naszym dzieciom szeroki wachlarz zajęć, tak aby zapewnić im możliwość harmonijnego rozwoju i stymulacji.

Podczas każdego dnia przedszkolnego realizowane są również elementy innych metod, m.in. takich jak: Program Aktywności M. Ch. Knill, Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz, relaksacja, bajkoterapia, gimnastyka twórcza C. Orffa i R. Labana, Dziecięca matematyka E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, Gimnastyka Mózgu P. Dennisona, Czytanie globalne G. Domana, Odimienna Metoda Nauki Czytania I. Majchrzak, Metoda symultaniczno- sekwencyjna J. Cieszyńskiej, Metoda aktywnego słuchania muzyki wg B. Strauss. Metody te świetnie wspomagają proces terapeutyczny, ale również uzupełniają podstawę naszej codziennej pracy. W ramach TUSów dzieci odwiedzają różne placówki i miejsca, m.in. takie jak: poczta, zoo, restauracja, lodziarnia, okoliczne parki, biblioteka (w której posiadają własne karty biblioteczne i regularnie wypożyczają książki), biorą udział w warsztatach realizowanych w Pałacu Młodzieży, jeżdżą komunikacją miejską.

Ponadto nasi specjaliści prowadzą wewnętrzne projekty, które prowadzą we wszystkich grupach, takie jak np. program muzyczny czy program sensoryczny.

Zadzwoń do nas

+48 663 551 294 lub +48 536 517 740