Katarzyna Jamry – Grochowska
dyrektorka ds. pedagogicznych, pedagożka specjalna, terapeutka integracji sensorycznej, certyfikowana diagnostka Ados2 oraz Vb-mapp – Ocena osiągania kamieni milowych, nauczycielka edukacji, przedszkolnej i wczesnoszkolnej, mgr pedagogiki, opieki i wychowania z profilaktyka społeczną, absolwentka studiów podyplomowych z diagnozy, terapia i edukacja osób z autyzmem i zespołem Aspergera.
Wybrane kursy i szkolenia:
– w zakresie samorozwoju z diagnozy oraz tworzenia dokumentacji terapeutycznej dziecka –
szkolenie certyfikowane Ados – 2. Diagnoza kliniczna; szkolenie VB-MAPP: Ocena
umiejętności i planowanie terapii; WOPFU/IPET/VB-MAPP – wskazówki do stworzenia
dokumentacji terapeutycznej,
– zakresie funkcjonowania, diagnozy i terapii osób neuroróżnorodnych (Audhd, Asd,
zaburzeń osobowości, traumy wczesnodziecięcej i relacyjnej, analizy i pozytywnego
wspierania zachowań niepożądanych, wsparcia i regulacji emocji dziecka, wybiórczości
pokarmowej, tików, zachowań opozycyjno – buntowniczych (OCD), seksualności, zaburzeń
psychosomatycznych u dzieci, lęków, budowania relacji poprzez zabawę, terapii ręki, jogi i
uważności, treningu umiejętności społecznych,
– w zakresie wsparcia rodzica – liczne szkolenia w kwestii prowadzenia wspierających
konsultacji dla rodziców w duchu rodzicielstwa i bliskości, współpracy oraz szukania
rozwiązań dzięki elastycznemu podejściu poprzez akceptację i zaangażowanie rodzica (ACT),
– w zakresie Komunikacji Alternatywnej i Wspomagającej (AAC) – AAC Komunikacja
wspomagająca i alternatywna (AAC) w podejściu opartym o wspomagany przekaz językowy (I
poziom) oraz w obszarze komunikacji z dzieckiem lub dorosłą osobą z autyzmem (I i II
stopień),
– szkolenia w zakresie współistniejących trudności w kontekście Integracji sensorycznej –
Zaburzenia koncentracji uwagi u dzieci, w kontekście diety sensorycznej, wsparcia
grafomotorycznego oraz motoryki małej, sensomotoryki, diagnozy dziecka poniżej 4 roku
życia.
Zawodowo od 15 lat wspieram osoby neuroróżnorodne. Na co dzień jestem dyrektorką ds.
pedagogicznych w przedszkolu, pedagożką specjalną, terapeutką integracji sensorycznej a także
diagnostką i konsultantką w Centrum Terapii i Rozwoju Pro-Integris.
Prywatnie jestem mamą wysportowanego nastolatka, aktywnie spędzającą wolny czas z rodziną
podczas wycieczek rowerowych, wyjazdów nad morze czy spacerów z psem pośród przyrody.
Praktykuję wdzięczność oraz uważność na siebie i innych. Czytelniczka literatury
współczesnej, wspierającej relację z dziećmi i nastolatkami. Odkrywam rodzicielskie wartości, elastyczność i otwartości rodzica podczas warsztatów. Prowadzę
grupę wsparcia rodziców – „Rodzicielska równowaga”, skupiającą się na podejściu akceptacji
i zaangażowania. Jestem fanką pozycji literatury rozwojowej i wspierającej m.in. Jaspera Julla, Russa
Harissa, Marshalla Rosenberga, Stephena Porgesa czy Raja Selvama a także dr Laurence
Heller i dr Aline LaPierre. Uważam, że wsparcie i psychoedukacja rodziców to podstawa
wsparcia i rozwoju dziecka.