Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne
Terapia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Dzieci z autyzmem bardzo często mają duże trudności z wyobrażeniem, a także odczuwaniem własnego ciała, z czuciem głębokim, z poczuciem swojego ciała w przestrzeni, a także w odczuwaniu swojego ciała w relacji z innymi osobami. Zajęcia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne prowadzone w małych grupach wykazują się wysoką skutecznością w usprawnianiu świadomości własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. Terapia ta opiera się na współgraniu rozwoju psychicznego i ruchowego. Jest również niewerbalnym treningiem interpersonalnym. Główną ideą tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego i terapią zaburzeń tego rozwoju.
Udział w ćwiczeniach ma na celu:
- stworzenie dziecku możliwości poznania własnego ciała,
- rozwijanie somatognozji, czucia głębokiego,
- usprawnienia motoryki,
- rozwijanie poczucia swojej siły,
- wyrobienie koncentracji uwagi,
- osiąganie wzajemnego zaufania przez „opiekę” nad współćwiczącym, a także oddanie się samemu pod opiekę partnera.
- odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
- integracje z grupą,
- rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktu z drugą osobą,
- poprawę kontaktu wzrokowego,
Dzięki tym ćwiczeniom, dzieci uczą się poznawać przestrzeń i zachowywać w niej, czują się swobodnie i nie obawiają się otoczenia. Stają się mniej zahamowane i bardziej otwarte na sytuacje problemowe. Zwiększa się ich poczucie bezpieczeństwa, zaufanie, które jest fundamentem każdej terapii. Metoda ta wspomaga również rozwój emocjonalny. Kształtuje pozytywne relacje z otoczeniem, partnerem podczas zajęć oraz całą grupą.
Dla kogo zajęcia z Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne?
- dzieci ze spektrum autyzmu,
- dzieci z Zespołem Aspergera,
- dzieci, przejawiających trudności w rozumieniu schematu własnego ciała, rozumienia zależności występujących w otaczającej go przestrzeni,
- dzieci, które przejawiają agresywne zachowania,
- dzieci przejawiających trudności w kontroli emocji,
- dzieci nadpobudliwych psychoruchowo,
- dzieci nieśmiałych, skrytych, mających trudności w relacjach z innymi osobami,
- dzieci, które nie radzą sobie ze stresem,
- dzieci przejawiających trudności szkolne,
- dzieci niepełnosprawnych ruchowo,
Umów się na wizytę
Zadzwoń do nas
+48 663 551 294 lub +48 536 517 740