Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne

Terapia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Dzieci z autyzmem bardzo często mają duże trudności z wyobrażeniem, a także odczuwaniem własnego ciała, z czuciem głębokim, z poczuciem swojego ciała w przestrzeni, a także w odczuwaniu swojego ciała w relacji z innymi osobami. Zajęcia metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne prowadzone w małych grupach wykazują się wysoką skutecznością w usprawnianiu świadomości własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, dzielenia przestrzeni z innymi ludźmi i nawiązywania z nimi bliskiego kontaktu. Terapia ta opiera się na współgraniu rozwoju psychicznego i ruchowego. Jest również niewerbalnym treningiem interpersonalnym. Główną ideą tej metody jest posługiwanie się ruchem jako narzędziem wspomagania rozwoju psychoruchowego i terapią zaburzeń tego rozwoju.

Udział w ćwiczeniach ma na celu:

  • stworzenie dziecku możliwości poznania własnego ciała,
  • rozwijanie somatognozji, czucia głębokiego,
  • usprawnienia motoryki,
  • rozwijanie poczucia swojej siły,
  • wyrobienie koncentracji uwagi,
  • osiąganie wzajemnego zaufania przez „opiekę” nad współćwiczącym, a także oddanie się samemu pod opiekę partnera.
  • odczuwanie radości ze wspólnej zabawy,
  • integracje z grupą,
  • rozwijanie umiejętności nawiązywania kontaktu z drugą osobą,
  • poprawę kontaktu wzrokowego,

Dzięki tym ćwiczeniom, dzieci uczą się poznawać przestrzeń i zachowywać w niej, czują się swobodnie i nie obawiają się otoczenia. Stają się mniej zahamowane i bardziej otwarte na sytuacje problemowe. Zwiększa się ich poczucie bezpieczeństwa, zaufanie, które jest fundamentem każdej terapii. Metoda ta wspomaga również rozwój emocjonalny. Kształtuje pozytywne relacje z otoczeniem, partnerem podczas zajęć oraz całą grupą.

Dla kogo zajęcia z Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne?

  • dzieci ze spektrum autyzmu,
  • dzieci z Zespołem Aspergera,
  • dzieci, przejawiających trudności w rozumieniu schematu własnego ciała, rozumienia zależności występujących w otaczającej go przestrzeni,
  • dzieci, które przejawiają agresywne zachowania,
  • dzieci przejawiających trudności w kontroli emocji,
  • dzieci nadpobudliwych psychoruchowo,
  • dzieci nieśmiałych, skrytych, mających trudności w relacjach z innymi osobami,
  • dzieci, które nie radzą sobie ze stresem,
  • dzieci przejawiających trudności szkolne,
  • dzieci niepełnosprawnych ruchowo,

Umów się na wizytę

Brak specjalistów.

Zadzwoń do nas

+48 663 551 294 lub +48 536 517 740