Zajęcia umuzykalniające metodą Gordona
Zajęcia prowadzone w oparciu o teorię uczenia się muzyki prof. Eliasa E. Gordona. Zajęcia polegają na stymulowaniu rozwoju muzycznego dziecka głównie za pomocą śpiewu. Podczas zajęć dzieci uczą się rozumieć i tworzyć muzykę – improwizować ją – w pierwszej kolejności za pomocą swego najcenniejszego instrumentu, jakim jest głos. Ponadto nasze dziecko uczy się harmonijnego i rytmicznego poruszania się, które jest podstawą rozumienia i wyczucia rytmu.
Na zajęciach wzbogacany jest słownik słuchowy dziecka, rozwijana wrażliwość słuchowa, kształtowany głos, doskonalone umiejętności śpiewania, podejmowania różnych działań, współdziałania z innymi, naśladowania i wywoływania reakcji ruchowych. Faktem jest bowiem, że dziecko, które od pierwszych miesięcy swojego życia ma kontakt z muzyką, pełniej się rozwija, szybciej reaguje na bodźce zewnętrzne i ma lepszy kontakt ze światem.
Cel zajęć:
- rozwój zdolności muzycznych i kształcenie języka muzycznego małego dziecka,
- wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka,
- rozwój poczucia rytmu,
- pobudzenie zdolność komunikowania się z innymi,
- rozwój wrażliwości słuchowej,
- rozwijanie głosu, doskonalenie umiejętności śpiewania.
Dla kogo zajęcia z Metody Gordona?
- dzieci ze spektrum autyzmu,
- dzieci z Zespołem Aspergera,
- dzieci, przejawiających trudności w rozumieniu schematu własnego ciała, rozumienia zależności występujących w otaczającej go przestrzeni,
- dzieci, które przejawiają agresywne zachowania,
- dzieci przejawiających trudności w kontroli emocji,
- dzieci nadpobudliwych psychoruchowo,
- dzieci nieśmiałych, skrytych, mających trudności w relacjach z innymi osobami,
- dzieci, które nie radzą sobie ze stresem,
- dzieci niepełnosprawnych ruchowo, intelektualnie,
- dzieci odczuwających przewlekły ból (muzyka łagodzi napięcia).
Umów się na wizytę
Zadzwoń do nas
+48 663 551 294 lub +48 536 517 740